Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 28 Augusti 2013, 08:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35
Mobilexplosionens största vinnare, marknadschefernas kritiska inställning till reklam och en djupdykning i den svenska tv-produktionsmarknaden. Det och mycket mer får du ta del av i nya utgåvan av Dagens Media.
Ämnen i artikeln:
Dagens MediaI höstens andra nummer – nummer 14, 2013 – berättar vi bland annat om marknadschefernas syn på reklam, om Widespace och de andra bolagen som slåss på den snabbt växande mobilmarknaden, samt om reklamgeniet Jesper Kouthoofds nya storsatsning. Dessutom levererar vi en extra tidning om tv-marknaden, som bland annat rymmer en genomgång av de svenska tv-produktionsbolagens utveckling.
Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Du kan ladda ner och läsa tidningen i läsplatta, mobilen eller på din dator via App Store eller Google Play.
HÄR ÄR INNEHÅLLET I HUVUDTIDNINGEN:
• De slåss om makten i mobilen – Widespace, Aftonbladet och de andra aktörerna om den extrema tillväxten
• Atflick i konkurs – räddas av Tele2
• Stora reklamköp lyfter fackförbundet Unionen
• Tufft för utomhusbolagen – men Wallstreet går mot strömmen
• Intervju med Jesper Kouthoofd: ”Vi har skapat något som inte finns”
• Genomgång av de stora pr-bolagens ekonomi: Sju av 33 byråer går med förlust
– Grayling: ”En rad konsulter har fått lämna”
– Littorins pr-byrå lönsammast av alla
• Mediebyråernas kundrörelser under Q2: TBS vinner sju nya kunder
• Priest PR-medgrundarens galna resa – ska kartlägga ALLA stränder i hela Europa
• Undersökning om marknadschefernas syn på reklam: ”För mycket och för dåligt”
• Debatt Kristallens ordförande Svante Stockselius: ”148 program tog sig genom nålsögat”
• Här är de mest irriterande reklamfigurerna
• Fyra frågor till Jannis Östlund, vd på Teknikmagasinet, om varför omslaget till nya katalogen pryds av två nakna män
HÄR ÄR INNEHÅLLET I BILAGAN OM TV:
• Här är tv-bolagens bistra verklighet – bara 60-plussarna ökar sitt tittande
• Tittandet flyttas till nya plattformar – ”Konkurrensen är global”
• Ny valuta från MMS klar 2016
• Bossarna har ordet – enkät med SVT:s, MTG TV:s, TV4:s och SBS Discoverys högsta chefer
• Mediebyråernas krav på SBS Discovery – fruktar ”bundling” av tv-jättens kanaler
• Tv-fabrikerna söker nya vägar – dokument om utvecklingen för tv-produktionsbolagen, de växer respektive minskar på marknaden (OBS! I tabellen över produktionsbolagens resultat har 2011 och 2012 bytt plats).
• Högre krav ställs på tv-reklamen – Lotta Mårlind på Garbergs: ”Om det är för mycket dålig reklam kommer folk aktivt att välja bort att se på tv”
– Analys Carin Fredlund: ”Dålig reklam – en fara för både kanaler och annonsörer”
• Fem programledare i tv-panalen: ”Programledare kan vara rätt anala”
• Här är alla som kan vinna Kristallen 2013
Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.
Ämnen i artikeln:
Dagens Media