Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 6, 2012

Publicerad: 28 Mars 2012, 11:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Kolla innehållet i senaste numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 6, 2012, publicerar vi bland annat ett stort temapaket om direktmarknadsföring, med anledning av branschgalan Guldnyckeln.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Nytt bottennapp för Ryanairs varumärke

– Slår ifrån sig: ”Er undersökning är lika pålitlig som en otrogen mans ursäkt”

– Analys Carin Fredlund: ”Går bra om konkurrensen är svag”

• B2B-jättar ser över sin kommunikation – Hilanders hjälper Sapa med stor varumärkessatsning

• Vattenfall jublar över André Myhrers framgångar i pisten

• Hyundais tävlingssajt drog 16 000 besökare

• Årets Byrå: Kvantitativa mål – en klar bristvara

– Sveriges Annonsörer: ”Sorgligt att utvecklingen inte går åt rätt håll”

– Enkät: Får era byråer kvantitativa mål?

• Svidande kritik mot Orvesto

– ”Lätt att manipulera”, ”Mäter varumärke ­– inte räckvidd”, ”Alltför omfattande”

• RO är besviken på Aftonbladet – ”Vi har tydligt visat att det här är fel”

– Stefan Melesko: ”Allt ska presenteras på ett ärligt sätt”

• TV4 och Kanal 5 bygger om sina Play-tjänster

• Hård kritik mot Group M:s annonsbörs – ”reglerna sätts ur spel”

– Mediebyråjättens chef svarar: ”Det är inte alla som förstår vad det är”

• 5 frågor till Tomas Kull på Mathem som köpt Tasteline av Schibsted

• Kamp om Svenska Spel – 40 annonsörer har redan bytt mediebyrå i år

• Delade åsikter om Ipad – Bonnier tror på genombrott i Sverige i år

• CASET: Stendahls tidsmaskin gav lyft för lantbruksuniversitetet

• Reportage från Best Yet och 48h: ”Vi vågar ta fler chanser”

• Forskning och utbildning: Nätet stryper radion – lyssnartiden har mer än halverats sedan internet tog fart

• Hallå där Johnny Hansen, redaktör för tidningen Scanbike, som förbjudits på Kumlaanstalten för dess påstådda kopplingar till Hells Angels

TEMA DIREKTMARKNADSFÖRING

• ”Vi valde att inte försöka prata kidsens språk” – Borås Stad och Mecka blev Guldnyckelns största vinnare

• Flest priser till DDB – ”Ju bättre relation med kunden, desto mer vågar man”

• Fler styr om mot direktmarknadsföring – konkurrensen hårdnar när reklambyråerna storsatsar

• Branschen tappar totalt – ökar hos mediebyråer

• Mobilen som plånbok – ett genombrott

– ”Mobilen blir ett direkt säljdrivande verktyg

– Posten bygger ut digitalt – lanserar qr-koder

• 4 frågor till Alex Schulman, som ledde den egna talkshowen ”Alex agenda” på Guldnyckeln

• Swedmas vd: Över förväntan

• Enkät: Vad tar du med dig från Guldnyckeln?

• Mobilen saknar reglering – diskussioner pågår om ett nix-register även för mobiltelefonen

• ”Den digitala delen växer” – årets tre hetaste trender

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.