måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 2, 2012

Publicerad: 1 februari 2012, 09:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

Kolla innehållet i senaste numret.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

Här är innehållet i nr 2, 2012:

• Undersökning: Reklam-tv:s anseende rasar

– TV4, Kanal 5 och TV3 med på listan över de tio märken som tappar mest

– Analys Carin Fredlund: "Dags att rycka upp nivån på tv-reklamen"

• Mazda köpte mest reklam per såld bil 2012 – Volvo minst. Läs artikeln och hela listan

• Fransk musik tar över den svenska reklamen – "Ger signaler om sensualism"

• INTERVJU: Fredrik Kornebäck, Håkan Juholts presschef: "Det fanns inga vanliga dagar"

• Färre ansökningar om varumärkesregistreringar i Sverige

• IRM: Marknaden står still i år

• REPORTAGE FRÅN NEW YORK: Miljardindustrin marknadsföring efter hudfärg

• TV4 utmanar SVT:s schlagermonster

– "Har kommit till en punkt då vi måste sticka upp"

– Här är alla Melodifestivalens sponsorer

– Reklam-tv går miste om 58 miljoner kronor

– Christer Björkman: "Äntligen någon som gör något"

• Mobilen ökar 170 procent

• Alla dagstidningar ökar annonsvolymen – utom Aftonbladet och Svenska Dagbladet

• 5 frågor till Magnus Berglund, strateg på JJP, om "ambush marketing"

• Så ska snusk och kritik hejdas i sociala medier – öppen dialog ställer nya krav på företagens krishantering

• Metro skickar läsare till rymden

• Mediebyråerna tappar – här är deras andel av de totala reklamköpen 2011

• 3 frågor till Marta Karlqvist, vd på Cohn & Wolfe, som vänder en stor förlust till miljonvinst

• Tv-annonsörerna tvekar om årsavtal – kanalerna hålls på halster i rävspelet

• Debatt Samsungs marknadschef Karl-Oskar Tjernström: "Det går att driva försäljning och bygga varumärke utan tv"

• Han ska ge Group M en digital injektion – Mikael Taipale är mediebyråjättens första digitalchef

• Videofyme lanserar ny tv-tjänst

• Bloggnätverken ökar försäljningen stort

• REPORTAGE DALSLÄNNINGEN: Sparivern präglar Dalslands stolthet

• CASET: Så gjorde ATG och Åkestam Holst hästarna till stjärnor

• Ungdomarnas medievanor: Dragkampen om de unga ökar allt mer

– "De blir bättre och bättre på att sålla"

– Unga män överger tv:n – tittandet rasar med 20 procent

• 5 frågor till Nicke Bergström, Guldäggets juryordförande i Digitalt, Produktion och Mobilt

• Debatt Fredrik Sachs: "Nu är det rea på marknadsandelarna"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev