Rörligt
Läs Dagens Media på papper – här är nummer 2, 2012
Publicerad: 1 februari 2012, 09:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34
Kolla innehållet i senaste numret.
Ämnen i artikeln:
Dagens MediaDu som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.
Här är innehållet i nr 2, 2012:
• Undersökning: Reklam-tv:s anseende rasar
– TV4, Kanal 5 och TV3 med på listan över de tio märken som tappar mest
– Analys Carin Fredlund: "Dags att rycka upp nivån på tv-reklamen"
• Mazda köpte mest reklam per såld bil 2012 – Volvo minst. Läs artikeln och hela listan
• Fransk musik tar över den svenska reklamen – "Ger signaler om sensualism"
• INTERVJU: Fredrik Kornebäck, Håkan Juholts presschef: "Det fanns inga vanliga dagar"
• Färre ansökningar om varumärkesregistreringar i Sverige
• IRM: Marknaden står still i år
• REPORTAGE FRÅN NEW YORK: Miljardindustrin marknadsföring efter hudfärg
• TV4 utmanar SVT:s schlagermonster
– "Har kommit till en punkt då vi måste sticka upp"
– Här är alla Melodifestivalens sponsorer
– Reklam-tv går miste om 58 miljoner kronor
– Christer Björkman: "Äntligen någon som gör något"
• Mobilen ökar 170 procent
• Alla dagstidningar ökar annonsvolymen – utom Aftonbladet och Svenska Dagbladet
• 5 frågor till Magnus Berglund, strateg på JJP, om "ambush marketing"
• Så ska snusk och kritik hejdas i sociala medier – öppen dialog ställer nya krav på företagens krishantering
• Metro skickar läsare till rymden
• Mediebyråerna tappar – här är deras andel av de totala reklamköpen 2011
• 3 frågor till Marta Karlqvist, vd på Cohn & Wolfe, som vänder en stor förlust till miljonvinst
• Tv-annonsörerna tvekar om årsavtal – kanalerna hålls på halster i rävspelet
• Debatt Samsungs marknadschef Karl-Oskar Tjernström: "Det går att driva försäljning och bygga varumärke utan tv"
• Han ska ge Group M en digital injektion – Mikael Taipale är mediebyråjättens första digitalchef
• Videofyme lanserar ny tv-tjänst
• Bloggnätverken ökar försäljningen stort
• REPORTAGE DALSLÄNNINGEN: Sparivern präglar Dalslands stolthet
• CASET: Så gjorde ATG och Åkestam Holst hästarna till stjärnor
• Ungdomarnas medievanor: Dragkampen om de unga ökar allt mer
– "De blir bättre och bättre på att sålla"
– Unga män överger tv:n – tittandet rasar med 20 procent
• 5 frågor till Nicke Bergström, Guldäggets juryordförande i Digitalt, Produktion och Mobilt
• Debatt Fredrik Sachs: "Nu är det rea på marknadsandelarna"
Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.