Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 17, 2012

Publicerad: 10 Oktober 2012, 07:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Kolla innehållet i senaste numret.


Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 17, 2012, publicerar vi bland annat ett stort dokument om hur Sjätte AP-fonden brände 570 miljoner kronor av pensionssparararnas pengar på ett tv-äventyr som syftade till att erövra tredje världen med digital-tv.

Här är innehållet:

• XXL: "Vi ska bli störst i Norden

– Stadium: "Vi måste bli ännu tydligare

– Analys Carin Fredlund: "Spänningen stiger i sporthandeln"

• Banken missar mobilen – SEB: "Vi har en liten resa att göra"

• Mobil annonsering effektivare än nätet

• REPORTAGE från Social Good Summit: "Svulstigt, högtravande – och enormt positivt"

• Annonsörer hittar till podcasten – Pampers: "Vi ska vara där konsumenten är"

– Värvets Kristoffer Triumf: "Sponsringen får inte påverka innehållet"

• Nu mäts appar i Orvesto Internet

• Metro inleder nätoffensiv: "Vi ska vara i topp av nyhetssajterna"

• DOKUMENT: Så brändes 570 miljoner kronor på AP-fondens digital-tv-äventyr i tredje världen

• Styrkan i event ökar – så förstärks det med sociala medier

– Krönika Magnus Berglund: "Idrottare ser det roliga med rock n roll"

• Radion ska ta andelar – SBS: "Vi har en orimligt liten del av reklamkakan"

• Affärspressen krymper – VA: "Det är klart att det är allvarligt"

• Bonnier Tidskrifters nya digitala strategi: En annons per skärm

• PS Agency tar sikte på butiken

• 700 miljoner kronor på spel i höstens mediebyråpitcher

• Åkestam Holsts debut för Ikea ute nästa år

• Så ska Frippe Stenberg lyfta Vizeum – "Nu vänder vi på matrisen"

• Trögt i mobilen för Facebook

• Klassiker tar klassiker till domstol

• Stålfors ger tillbaka 100 miljoner kronor till kunderna – viker sig i momsstriden

• Strix vägrar ge upp striden om denguefeber-miljonerna

• KREATIVITET: Så får du "flow" i yrkeslivet

• Färsk studie visar möjligheterna med musik i marknadsföringen

• REPORTAGE: TV4-reporterns rapport inifrån krigets Syrien

• Hallå där Puma Swede, porrstjärna och populär twittrare med över 130 000 följare

• Debatt Mikael Zackrisson: "Det blir extra svårt för SvD"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.