Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 14, 2012 ...

Publicerad: 29 Augusti 2012, 09:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Kolla innehållet i senaste numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 14, 2012, går vi bland annat vidare i vår granskning av medieföretagens försäljningsorganisationer, och hur de uppfattas av mediebyråerna. Den här gången har turen kommit till tv-säljarna. Dessutom gör vi en djupdykning i framtidens tv, där elva makthavare berättar om sina visioner och tankar. Läs mer i vår specialbilaga om tv (mer information här).

Här är innehållet i huvudtidningen:

• Så laddar Sveriges tio största annonsörer inför hösten

• Casall i stor digital offensiv

• BMW-bilen fick stjärnroll i ”Mission Impossible” – ”Vi har vänt på affären, och utgår från varumärken”

• Flera sajter utreds för brott mot marknadsföringslagen

• Carin Fredlund om Platinaakedemin och 100-wattsakademin: ”Tänk igenom er roll och ta ett steg framåt”

• Missnöjet med TV4 kokar – ”Det är en proppmätt organisation”

– Mediebyråerna ger SF Medias sälj toppbetyg

– MTG och TV4 får storstryk

• SBS Radios nya nättjänst utmanar Spotify – ”Spotify är för nördar, vi har ett bredare erbjudande”

• Kraftig tillväxt i mobilen – men säljet släpar – ”Medierna förlorar hela poängen med mobilen”

– SvD: ”Vi har inte haft något eget mobilsälj”

– Facebook-chefen: ”Jag tror inte på display”

• Krönika Anders Rydell: ”Magasinets själva fiber är svår att digitalisera”

• 700 tjänster kapade på sex tidningar – på fem år

– Ulrika Jangblad, printchef på OMD: ”Vi upplever att morgonpressen stuckit huvudet i sanden”

– Analys Stefan Melesko: ”Det krävs kvalitet”

• Hela Skåne tappar mest – samtidigt ökar Citypaketet, Impact och Svea kraftigt

• Marginalerna krymper för Sveriges 20 största reklambyråer – men ANR BBDO ökar till 27 procent

• CASET: Wagner säljs som rockfestival – ”Först var jag lite tveksam, men efter en tid fäste det”

• F&U: Nordiska marknadschefer på efterkälken digitalt

• Intervju med Robert Kviby: ”Jag ska komma tillbaka”

• ”Nyfiken och klok… ett geni är borta” – kollegorna minns Pontus Schultz

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.