Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Läkerol vill fånga kvinnorna

Publicerad: 30 Maj 2012, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:20

Efter att ha gjort om designen på sina förpackningar går Läkerol nu ut i en kampanj riktad mot kvinnor. För att nå målgruppen tar Läkerol hjälp av gladiatorn Prime.


Ämnen i artikeln:

EightLäkerol

För att uppmärksamma sina tabletter "Läkerol Fruit Smoothies" och "Gigant  Pastilles" går Läkerol ut i en kampanj som omfattar reklamfilm, utomhus- och printannonser.

– Vi vill med glimten i ögat visa hur överdrivet goda pastillerna är, säger Björn Lindén, ad på Eight.

Kampanjen är en omlansering för tabletterna. Nu riktar sig Läkerol mer mot en kvinnlig målgrupp.

I reklamfilmen spelar gladiatorn Mikael "Prime" Hollsten en av huvudrollerna.

– Det har visat sig att kvinnor köper pastillerna mer än männen, säger Björn Lindén.

Hela kampanjen pågår fram till början av oktober. Reklamfilmen går i TV3, TV 6 och TV8, MTV, Comedy Central, TLC och Discovery fram till vecka 25 och återkommer senare under augusti.

Målet är att få fler att prova smoothies och gigants. Målgruppen är framför allt kvinnor mellan 20 och 30 år.

Kampanjen är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Eight.

Arbetsgrupp:

Kund: Leaf Sweden / Läkerol

Marknadschef: Henrik Lethagen

Byrå: Eight

AD: Björn Lindén

Copy: Lars Larsson

Projektledare: Cilla Kristoffersson

Reklamfilm:

Produktionsbolag: Hobby Film

Regissör: Oscar Bård och Linda Callenholt

Producent: Frida Alexandersson2

Rebecka Lindberg


Ämnen i artikeln:

EightLäkerol

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev