Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Lågt tittande på premiären av Pantbanken

Publicerad: 17 September 2019, 11:57

Igår var det premiär för TV3:s nya format ”Pantbanken”, som just Pantbanken står bakom.


Ämnen i artikeln:

MMSTV3

Det första avsnittet av ”Pantbanken” sändes igår, måndag, klockan 20.00 i TV3. Bakom realityserien står kedjan Pantbanken, som tagit fram formatet med hjälp av sin reklambyrå Nkel, skriver Resumé

Premiären av ”Pantbanken” sågs av totalt 117 000 tittare, enligt MMS. Trots den låga tittarsiffran var programmet det mest sedda hos TV3 igår.

Ratingen i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år landade på 1 procent, medan tittartidsandelen låg på 5,8 procent.

– En lovande start för ett helt nytt format i mycket stark konkurrens. Vi är på par i rating med ett etablerat format som ”SOS Sverige”, vilket är en godkänd start på en svår slot där vi även ligger mot ”Idol”, säger Camilla Rydbacken, innehållschef på Nordic Entertainment Group.

”Pantbanken” gick upp mot ”SOS Sverige” i Kanal 5, som lockade totalt 197 000 tittare, och ”Idol” i TV4, som sågs av totalt 801 000 tittare.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MMSTV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.