Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Kritikstorm efter slopat Viaplay-abonnemang: ”Förstår reaktionerna men drabbar få”

Publicerad: 3 mars 2021, 13:25

Roberta Alenius head of corporate communication kommenterar för Dagens Media den senaste utbudsförändringen som väckt en hel del kritik. Hon säger att hon förstår de negativa reaktionerna men hävdar att det trots allt berör få kunder.

Montage: Nent + skärmdump från Nent

Nent-ägda Viaplay lovade gamla kunder att de fortsatt skulle få betala 199 kronor i månaden för Viaplays sportpaket – så länge de behöll abonnemanget. Men nu har tv-huset ändrat sig, vilket lett till högljudd kritik.


Ämnen i artikeln:

ViaplayNENT Group

Först var beskedet att de kunder som under flera år betalat 199 kronor för Viaplays sportpaket, trots en förändring av utbudet, inte skulle behöva betala mer eller behöva byta abonnemang.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ViaplayNENT Group

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.