Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Kräftgång för Discoverys 3D-kanal

Publicerad: 5 Augusti 2011, 08:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Discovery Networks var först ut med en amerikansk dygnetrunt-kanal i 3D – men efterfrågan motsvarar inte förväntningarna.


Ämnen i artikeln:

Discovery

På biograferna lockar många 3D-filmer stor publik, men rusningen efter tv i 3D är inte lika stor.

Discovery-kanalen 3Net, som är ett samarbete med Imax och Sony, har haft det tufft sedan starten i februari i år skriver Media Daily News. Bara 3 procent av de amerikanska hushållen en 3D-tv och än så länge är kanalen bara tillgänglig hos DirecTV.

– 3D har uppriktigt sagt varit långsammare än vi förväntade oss, säger Discovery-chefen David Zaslav, men han ser ändå satsningen som viktig ur ett strategiskt perspektiv.

Svenska Discovery Networks har tidigare talat om att sända en del av programmen i 3D, men att marknaden troligen är för liten för en renoldlad 3D-kanal.

Den svenska tv-branschen har än så länge ingen kanal som sänder 3D dygnet runt, men Eurosport, Canal Plus och Viasat har sänt sporthändelser i 3D både i marknätet och via satellit. Viasat lanserade en 3D-tjänst i sitt ondemand-utbud i julas.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.