Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Konsumentverket: ”Nent har vilselett sina kunder”

Publicerad: 10 juni 2021, 06:01
Uppdaterad: 10 juni 2021, 08:38

”Jag kan förstå att de är missnöjda, men det rör sig om en väldigt liten del av våra abonnenter”, säger Roberta Alenius, head of corporate communications på Nent Group, till Dagens Media

Foto: Nent

UPPDATERAD. Nent-ägda Viaplay lovade gamla kunder att få behålla priset på 199 kronor i månaden för sportpaketet – men ändrade sig sedan. Nu anser Konsumentverket att Nent har vilselett kunderna. ”Vi har rätt att göra det här” säger Roberta Alenius, head of corporate communications på Nent Group.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupKonsumentverketViaplay

Dagens Media har tidigare rapporterat om kundernas kritik mot Viaplay. Orsaken är att Viaplay vid ett flertal tillfällen lovade kunder som i flera år betalat 199 kronor i månaden

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.