Rörligt
Kolmården kör 2-minutersfilm
Publicerad: 7 juli 2011, 10:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:05
Kolmården har i år gjort sin största investering någonsin i en ny linbanesafari. Samtidigt passar man på att visa sin längsta reklamfilm någonsin. Bakom kampanjen står reklambyrån Søder.
Den 28 juli klockan 20:14 sänds den två minuter långa reklamfilmen i TV4 Riks. Det blir endast en visning.
– Det är lite tokigt att göra en så här lång reklamfilm, med allt vad det innebär av kostnader och produktion, men eftersom det är ett speciellt år för Kolmården så ville vi manifestera det lite extra, säger Johan Windahl, projektledare på Søder.
– Det blir ju allt svårare att få i sina reklamfilmer i tv och att då smacka på med en tvåminutare känns häftigt.
För att skapa uppmärksamhet kring reklamfilmen blir det annonser som bland annat kommer att synas i tv-tablån, banners och man använder också Facebook.
Det observante tittaren kan också delta i Kolmårdens tävling som går ut på att räkna antalet djur i reklamfilmen. Priset är ett årskort.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare
Kolmården
Tf Marknadschef Christer Fogelmarck
Reklambyrå
Søder
Projektledare Johan Windahl
AD Hannes Persson
Copy Niklas Falkman
Digital AD Andreas Duvmo
Produktionsbolag
Ligistfilm
Regissör Peter Mars/Clas Lundin
Producent Carl Ljungdahl/Louis Dubois
Production Manager Caroline Boo-Espler
Foto Johan Palm