Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Kolmården kör 2-minutersfilm

Publicerad: 7 Juli 2011, 10:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Kolmården har i år gjort sin största investering någonsin i en ny linbanesafari. Samtidigt passar man på att visa sin längsta reklamfilm någonsin. Bakom kampanjen står reklambyrån Søder.


Ämnen i artikeln:

SøderLigistfilm

Den 28 juli klockan 20:14 sänds den två minuter långa reklamfilmen i TV4 Riks. Det blir endast en visning.

– Det är lite tokigt att göra en så här lång reklamfilm, med allt vad det innebär av kostnader och produktion, men eftersom det är ett speciellt år för Kolmården så ville vi manifestera det lite extra, säger Johan Windahl, projektledare på Søder.

– Det blir ju allt svårare att få i sina reklamfilmer i tv och att då smacka på med en tvåminutare känns häftigt.

För att skapa uppmärksamhet kring reklamfilmen blir det annonser som bland annat kommer att synas i tv-tablån, banners och man använder också Facebook.

Det observante tittaren kan också delta i Kolmårdens tävling som går ut på att räkna antalet djur i reklamfilmen. Priset är ett årskort.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare

Kolmården

Tf Marknadschef Christer Fogelmarck

Reklambyrå

Søder

Projektledare Johan Windahl

AD Hannes Persson

Copy Niklas Falkman

Digital AD Andreas Duvmo

Produktionsbolag

Ligistfilm

Regissör Peter Mars/Clas Lundin

Producent Carl Ljungdahl/Louis Dubois

Production Manager Caroline Boo-Espler

Foto Johan Palm

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SøderLigistfilm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.