Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Kolla in MTV:s nya kanalgrafik

Publicerad: 1 Juli 2011, 09:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Idag byter MTV identitet och får bland annat en ny logotyp. En ny identitet innebär också ny kanalgrafik.


Dagensmedia.se kunde igår berätta om MTV:s nya identitet.

Samtidigt som den nya grafiska profilen går upp sjösätter MTV en rad nya "idents", det vill säga korta imageskapande spotar.

– Det kommer att märkas att vi har en annan tonalitet nu. Det ligger i linje med att vi lämnar mycket av det mer rebelliska för att i stället gå mot det som är varmare och mer relevant för de som är 15-24 år idag, sade Mattias Behrer, global marknadsdirektör för MTV, till dagensmedia.se igår.

MTV:s nya kanalgrafik har producerats av 4-5 olika externa bolag, i nära samarbete med MTV:s inhousebyrå World Design Studios, som har tagit fram den nya grafiska profilen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.