Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

"Kliv in i den digitala eran"

Mary Lee Sjönell, byråproducent och kreativ konsult hos SF Media missionerar för bättre storytelling i digitala medier under reklamfestivalen i Cannes. Följ hennes festivalblogg på Dagensmedia.se.


Publicerad 2010-06-18 04:00
Uppdaterad 2015-12-06 15:47

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

– Mitt huvudbudskap är att annonsörer och reklambyråer behöver modernisera begreppen inom storytelling. Det behövs en vokabulär som drar nytta av de nya möjligheter som finns med digitala medier. Reklamen och marknadsföringen måste kliva in i den digitala eran. Det är därför som jag är så entusiastisk över möjligheten att föreläsa under en Master Class inom Roger Hutchuel Academy.

Du arbetar sedan en tid som konsult för SF Media, vad gör du?

– Jag arbetar med ett kreativt initiativ inom SF Medias produktion. De vill få in mer kreativitet i bioupplevelsen.

Varför ska annonsörer välja bioreklam som kanal?

– Filmer, bioupplevelsen, filmdramaturgi och internet har stort inflytande över sociala värden. De här värdena påverkar folks uppfattning om varumärken och därför är det viktigt för annonsörer.

Vad ska du blogga om i Cannes?

– Om olika aspekter av storytelling inom kreativt arbete och då använda diskussioner och sociala upplevelser från Cannes som referenser.

Och hur många svenska lejon blir det i år tror du?

– Färre än vi skulle önska, men mer prestigefulla än vi tror.

Synnöve Almer

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.