Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Kattis tillbaka i rutan i oktober

Publicerad: 18 September 2009, 04:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

I oktober är det premiär för den andra säsongen av ”Kattis & Co” i TV4 Plus. Nu ska det knytas ännu hårdare till de andra plattformarna, webb och magasin.


I våras lanserade Forma och TV4 varumärket ”Kattis & Co”, som bredde ut sig över tre medieplattformar, tv, webb och magasin. Gemensamt för de tre var Kattis Ahlström, som ledde programmet och agerar chefredaktör – och omslagsbild – för månadstidningen.

Nu vill Forma knyta ihop produkterna ytterligare.

– Tv-programmet får ett nytt format som gör att vi kan koppla det lite bättre till tidningen. Det ska bli lättare att följa upp saker, både med människor man träffar i tv-programmet och annat innehåll, som mat, säger Maria Croon, chef för Forma Magazine.

Kattis tv-program produceras av OTW, som ägs av Forma, och produkterna delar redaktion. Maria Croon säger att tidningen är den största affären men att sajten blir allt viktigare:

– Webben är viktig för dialogen och den fördjupande relationen med läsarna, samt som en marknadsföringskanal för annonsörerna.

Hon vill inte avslöja upplagan för Kattis tidning, som har kommit ut med fem nummer. Utgivningstakten om en gång i månaden ska behållas nästa år.

– Vi påverkas så klart som alla andra av lågkonjunkturen men den respons vi fått är att Kattis & Co är ett välkommet alternativ till de etablerade kvinnomagasinen, säger Maria Croon.

”Kattis & Co” har haft en packningsgrad på runt 30-35 procent, vilket enligt Maria Croon är enligt planen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.