Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Karlstad kommun sågar såpan

Publicerad: 11 April 2012, 08:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Karlstad Kommun gick in med 150 000 kronor i TV3:s Meter-producerade realitysåpa ”Wermland Forever”. Nu är de besvikna både på produktionen och tittarsiffran.


Ämnen i artikeln:

TV3

”Wemland Forever” hade premiär i går på TV3 och drog 111 000 tittare. Karlstad Kommuns kultur och fritidsdirektör, Mats Ahrén, säger:

– Jag kan tycka att det känns lite klent.  

Han är också kritisk till själva produktionen:

– Meter har sagt att de första avsnitten kommer att gå lite på kryckor eftersom ungdomarna fortfarande är ovana. Jag är 55 år och tillhör väl inte direkt målgruppen men jag kan tycka att det var lite segt. Jag hade önskat att man fick lära känna personerna i serien lite bättre.

Karlstad har en budget på 2 miljoner kronor årligen för att marknadsföra staden och det görs över ett brett spektra av evenemang, allt från Operan till Svenska Rallyt. ”Wermland Forever” är främst tänkt att nå målgruppen unga vuxna.

– Vi vill visa att det finns ett bra nöjesliv i Karlstad, att man kan leva ett bra och intressant liv här och att kommunen är mer än bara skog och Bengt Alsterlind.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

TV3

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev