Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Kanal 5 går ut i megakampanj

Publicerad: 2 September 2013, 12:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Anders Öfvergård, Christine Meltzer och Carina Berg. Det är några av profilerna som garvar läppen av sig i en ny, stor kampanj från Kanal 5.


Förutom reklamfilmen, som du kan se ovan, kommer Kanal 5:s nya kampanj även att gå utomhus, online och på radio.

Målet är att få tittarna att gå in på Kanal 5:s sajt Roligare TV där de får chansen att tipsa kanalens profiler om roliga klipp och annat.

– Det är en kampanj med flera syften. Dels vill vi sätta fokus på kanalen och samtidigt skapa en plattform för alla våra höstpremiärer. Vi vill också stärka interaktionen med våra tittare, säger Kanal 5:s marknadschef Peter Söderlind till Dagens Media.

Kampanjen har tagits fram inhouse tillsammans med Kramgo, som bistått med det digitala.

Vad skrattar de åt?

– Det får du gå in och kolla på.

Arbetsgrupp

Peter Söderlind, marknadschef

Johan Verkruyssen, reklamchef

Lotta Sturzenbecker, projektledare

Hasse Billing, promoproducent

Linn Muhr, redaktör digital medier

Mattias Manitski, Robert Fageryd, Fabian Cooper, kreatörer

Cecilia Hecter, produktionsledare                                          

Gun Franzen, stylist

Jörgen Sollerberg, make up 

Evelina Berlevik, hårstylist                    

John Rosenlund, filmfotograf             

Calle Elias, B-foto/DIT

Rasmus Wedin, Jonne Wilkingson, ljudtekniker

Jacob Bjelvenstam, elektriker

Morgan Norman, stillbildsfotograf    

Kramgo, digitalproduktion 

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.