Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Jubel hos Anna Anka-sponsorn

Publicerad: 23 September 2009, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Oväntad succé för Glitters första tv-satsning. Vd:n hemlighetsfull om andra säsong.


Andra avsnittet av Hollywoodfruar i TV3 hade över en miljon tittare. Rekordsiffror i ”modern tid”, enligt programdirektören Anders Knave.

Huvudsponsorn Glitter gläds åt framgången.

– Det är roligt med uppmärksamheten, det innebär att fler ser oss och noterar att vi finns. Vi sysslar ju med glitter och glamour, och förhoppningsvis innebär ihopkopplingen med Hollywoodfruar att fler ser våra produkter, säger Glitters vd Björn Krasse.

Smyckes- och accessoarkedjan Glitter startade sin största reklamkampanj någonsin i somras, och syntes då för första gången i tv.

– Vi har ett samarbete med TV3 där vi arbetar för att bli mer synliga i vår målgrupp, med tv-reklam och sponsring, säger Björn Krasse.

– I TV3 kan vi få större förankring och kännedom i vår målgrupp, kvinnor mellan 15 och 35 år.

Glitter använder inte associationen till "Svenska Hollywoodfruar" och kommer inte att göra det, trots den oväntade succén.

– Vi har redan lagt vår kommunikationsplan och den har en annan utgångspunkt. Vilken det är kan inte avslöja, säger Björn Krasse.

Är Glitter intresserade av att sponsra en ny säsong av Hollywoodfruar?

– Vad som händer senare får vi se, jag avslöjar inget.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.