Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Johan Renck bakom Pepsis största fotbollskampanj

Publicerad: 2 April 2014, 08:38
Uppdaterad: 11 Januari 2016, 10:35

Pepsi Max hyllar hjältar i en kampanj som har premiär i hundra länder i dag.


I filmen, som Pepsi kallar "Now is what you make it" utspelar sig i Rio, med isländska Youtubestjärnan Stony i huvudrollen.

Filmen är en del av Pepsis kampanj inför fotbolls-VM i Rio i sommar, där konkurrenten Coca Cola är huvudsponsor.

Bland annat medverkar fotbollstjärnorna Leo Messi, Robin van Persie och David Luiz och popstjärnan Janelle Monàe, som sjunger David Bowies "Heroes".

– Pepsi hedrar passionen och energin hos fotbollsfans. Det är en hypnotiserande film som förenar oss alla, på gatan och på fotbollsplanen, i en hyllning till nuet, säger Leo Messi i ett pressmeddelande.

Filmen har premiär tillsammans med en interaktiv kampanj, Pesis första enligt pressmeddelandet. Tittarna uppmanas att "Skapa sitt eget nu" genom en variant av reklamfilmen där tittarna själva kan gå på Rios gator och låsa upp exklusivt material, bland annat en scen med Leo Messi i en folksamling, fotbollstrick och en sambafest.

Reklamfilmen har regisserats av Johan Renck. 180LA är kreativ byrå.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.