Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Jarowskij stärker upp

Publicerad: 19 Augusti 2011, 08:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Produktionsbolaget Jarowskij stärker upp produktion och utveckling med två nyrekryteringar.


Ämnen i artikeln:

JarowskijSolsidan

Jarowskij tryggade nyligen tre nya säsonger av "Solsidan" i ett avtal med TV4. Nu stärker produktionsbolaget också upp på personalsidan.

Magnus Larsson, som just nu producerar Wild Kids för SVT, har rekryterats till rollen som senior producent medan Carl-Johan Sjöö blir exekutiv producent i Jarowskijs utvecklingsgrupp.

Carl-Johan Sjöö kommer närmast från STO-CPH där han arbetade i utvecklingsgruppen. Han har tidigare arbetat med bland annat "Lyxfällan" och "Ballar av stål".

– Det är helt enkelt så att vi har ett väldigt stort behov av bra människor. Vi växer ganska kraftigt och behöver förstärka både i produktion och utveckling. Vi har lagt en hel del tid på rekrytering under de senaste månaderna för att vi ska kunna hitta rätt personer med en profil som passar in i det vi försöker göra. Nu verkar vi ha landat i det och det känns jätteroligt, säger Pontus Edgren, vd på Jarowskij, till dagensmedia.se.

Han berättar också att efterfrågan på svenska tv-produktioner ökar.

– Alla tv-kanaler och särskilt de kommersiella ökar sina programbudgetar tydligt jämfört med tidigare år. Det är en kombination av olika skäl som kanalerna kan svara på men de har nog sett att svenska egenproduktioner varit bra investeringar jämfört med exempelvis amerikanska inköp. Det krävs att kanalerna satsar helt enkelt.

Pontus Edgren berättar också att det blir ett bra år för produktionsbolaget.

– Vi ser ut att öka intäkterna med 35-40% under 2011.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

JarowskijSolsidan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.