Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Jakt & Jägare satsar på rörligt

Publicerad: 11 Oktober 2013, 12:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Varje fredag kommer sajtens 30 000 besökare kunna se det nya rörliga formatet "Jaktnytt", där aktuella jaktfrågor och nyheter tas upp.


Jakt har blivit en folkrörelse som kan jämställas med golfen för några år sedan, det menar Johan Boström, marknadschef på Jägarnas Riskförbund, som nu vill nå nya jaktintresserade och den yngre målgruppen med det nya programmet.

För att fånga upp det ökade intresset lanserades idag det rörliga formatet ”Jaktnytt”, på sajten Jakt & Jägare. Ett nytt avsnitt följer varje fredag.

– De flesta medier går över till rörligt, vi ville vara först ut i vår bransch, säger Johan Boström till Dagens Media.

Att jakt fått ett trendigt uppsving tror Johan Boström beror på flera faktorer.

– Det är många i storstadsregionerna som satsar på jägarexamen och media har börjat skriva om det, vilket nog hänger ihop med trenden med att äta närproducerat och ekologiskt, säger han.

Valet att satsa på rörlig bild var en självklarhet för Johan Boström.

– Man måste hänga med i svängarna och i samtiden, annars blir man snabbt förbisprungen, säger han.

Avsnitten utkommer varje fredag och kommer vara fyra till sju minuter långa beroende på nyhetsflödet.

– Det kommer vara mycket reportage och fördjupande intervjuer, säger Johan Boström.

För mer information om den uppåtpekande jakttrenden, läs nummer 17, 2013, av Dagens Media.

 

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.