Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Rörligt

ITV sänker tv-priser – på grund av Facebook

Tv-nätverket ITV skrotar sina straffavgifter och riktar känga mot Facebook.


Publicerad 2018-03-29 06:23

Ämnen i artikeln:

Tv

Dela artikeln:

Det brittiska broadcastingbolaget ITV tar bort sina straffavgifter för de annonsörer som kommer in med sena annonsbokningar. Anledningen är att man hoppas locka annonsörer skeptiska till Facebook på grund av Cambridge Analytica-skandalen. Det rapporterar Campaign.

ITV skulle kunna gå miste om flera miljoner punder eftersom ungefär 15 till 20 procent av annonsbokningarna vanligtvis är sena.

I ett mail till mediebyråer och annonsörer meddelar ITV att de ta bort straffavgiften och passar samtidigt på att rikta en känga till Facebook.

"Vi lovar att den enda datan vi samlar in kommer vara av guldstandard, oberoende verifierad BARB-tittardata", skriver försäljningschefen Kelly Williams samtidigt som han påpekar att tv är en betrodd, brand safety och bedrägerifri mediekanal. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.