Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

IQ kampanjar för Alkoholprofilen

Inför sommaren går IQ ut i en kampanj för att få svenskarna att testa sina alkoholvanor i Alkoholprofilen.


Publicerad 2012-05-07 07:19
Uppdaterad 2015-12-06 14:23

Ämnen i artikeln:

IQ

Dela artikeln:

Genom sex olika filmer, framtagna tillsammans med Forsman & Bodenfors, ska IQ försöka få svenskarna att testa sina alkoholvanor på alkoholprofilen.se.

Filmerna är filmade ur sex olika personers perspektiv och man får se verkligheten ur deras ögon när de är fulla på bussen, i hemmet eller på gatan.

- Vi vill skapa en nyfikenhet för att folk ska vilja gå in och göra testet. Svenskarna dricker mer under sommaren än under någon annan period och i vårt test uppger fler att de känner ångest över sitt drickande under just sommaren. Då vill vi uppmuntra till att tänka efter för att försöka mildra ångesten, säger Magnus Jägerskog, vd på IQ, till dagensmedia.se

Alkoholprofilen har funnits sedan 2009 och redan har över 400 000 personer gått in och testat sina alkoholvanor.

Kampanjen startar i dag och pågår fram till midsommar.

Se alla filmerna här.

Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors:

Projektledare: Maria Bergkvist

Produktionsledare: Helena Lignell

Art Director: Ted Mellström

Copywriter: Jacob Nelson

Formgivare: Ellinor Bjarnolf

Byråproducent: Magnus Kennhed

Produktionsbolag: Social Club

Mediebyrå: Carat

Postproduktionsbolag: The Chimney Pot

Regissör: Giulio Musi

Producent: Magnus Theorin

Ljud: Red Pipe

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.