Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Iprenmannen - med rätt att bekämpa det onda

Publicerad: 14 Augusti 2009, 10:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Fortsätter att bekämpa det onda i nya reklamfilmen från Garbergs. Se den på Dagensmedia.se.


Enligt Ipren har läkemedelsföretagen tredubblat sina medieköp för värktabletter mellan 2005 och 2007. Ipren är i dag det tredje mest sålda inom kategorin - som har växt till ett 20-tal olika konkurrenter. Nu känner man dock konkurrenternas flås i nacken.

På måndag rullar McNeil ut en ny kampanj, med målsättningen att  ta andelar och ”fortsätta arbetet med att etablera Ipren som effektiv mot all tillfällig värk och feber”.

Då kallar man återigen in Iprenmannen, den figur som Garbergs skapade år 1999.

– Vi har märkt att konsumenterna tycker om Iprenmannen. Han har figurerat i vår reklam i tio år nu, säger Karin Acking, nordisk varumärkeschef på McNeil.

Den Bond-inspirerade filmen ska skapa bilden av att Iprenmannen är en hjälte som för en outtröttlig kamp mot det onda: feber och värk.

Fler filmer kommer. De ska visas i alla stora tv-kanaler året ut. Förhoppningsvis.

– Vi kör den året ut i den mån det går.  Vi kan behöva skära i mediebudgetarna, säger Karin Acking.

Arbetsgrupp Garbergs:

Lotta Mårlind, AD

Stefan Pagreus, Copy

Annika Witkowska, Byråproducent

Pernilla Berg, Projektledare

Charlotte Lundqvist, Produktionsledare

Beatrice Sztanska, Formgivare

Peter Westling, Planner

Regissör: Jesper Kouthoofd

Produktionsledare: Emil Kullänger

Producent: Anna Bergström

Postproduktion: Stopp - Stockholm Postproduction

Mediebyrå: Vizeum

 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.