torsdag2 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Innehållskriget – så ska tv-husen driva in tittare

Publicerad: 12 april 2021, 08:39

Axel Eriksson, Fredrik Arefalk, Jens Håkansta och Filippa Wallestam berättar för Dagens Media om trender på innehållsmarknaden.

Montage: Magnus Ragnvid/Discovery + Daniel Ohlsson/TV4 + C More + Janne Næss/Dagens Media. Montage av Tom Fägrell

Innehållsutbudet på tv- och streamingmarknaden har aldrig varit större – och konkurrensen aldrig så tuff. Tv-husen om: ✓ innehållet som ska maxa tittandet ✓ strategin för att locka framtidens tittare ✓ linjärt vs digitalt.

Ämnen i artikeln:

Viaplay GroupTV4TV4 PlayDiscoveryViaplayTema: Tv-marknadens omvandlingFilippa Wallestam

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Att som tv- och streamingaktör ha ett så brett och maxat innehåll som möjligt har blivit ännu viktigare i den stenhårda konkurrensen om tittarna. Att tv-husen i sina innehållsstrategier måste

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev