Rörligt
Innehållskriget – så ska tv-husen driva in tittare
Publicerad: 12 april 2021, 08:39
Axel Eriksson, Fredrik Arefalk, Jens Håkansta och Filippa Wallestam berättar för Dagens Media om trender på innehållsmarknaden.
Montage: Magnus Ragnvid/Discovery + Daniel Ohlsson/TV4 + C More + Janne Næss/Dagens Media. Montage av Tom Fägrell
Innehållsutbudet på tv- och streamingmarknaden har aldrig varit större – och konkurrensen aldrig så tuff. Tv-husen om: ✓ innehållet som ska maxa tittandet ✓ strategin för att locka framtidens tittare ✓ linjärt vs digitalt.
Ämnen i artikeln:
Viaplay GroupTV4TV4 PlayDiscoveryViaplayTema: Tv-marknadens omvandlingFilippa WallestamAtt som tv- och streamingaktör ha ett så brett och maxat innehåll som möjligt har blivit ännu viktigare i den stenhårda konkurrensen om tittarna. Att tv-husen i sina innehållsstrategier måste
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.