Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Innehållskriget – så ska tv-husen driva in tittare

Publicerad: 12 april 2021, 08:39

Axel Eriksson, Fredrik Arefalk, Jens Håkansta och Filippa Wallestam berättar för Dagens Media om trender på innehållsmarknaden.

Montage: Magnus Ragnvid/Discovery + Daniel Ohlsson/TV4 + C More + Janne Næss/Dagens Media. Montage av Tom Fägrell

Innehållsutbudet på tv- och streamingmarknaden har aldrig varit större – och konkurrensen aldrig så tuff. Tv-husen om: ✓ innehållet som ska maxa tittandet ✓ strategin för att locka framtidens tittare ✓ linjärt vs digitalt.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupTV4TV4 PlayDiscoveryViaplayTv-marknadens omvandlingFilippa Wallestam

Att som tv- och streamingaktör ha ett så brett och maxat innehåll som möjligt har blivit ännu viktigare i den stenhårda konkurrensen om tittarna. Att tv-husen i sina innehållsstrategier måste

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.