tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Innehåll, resor och energianvändning största klimatbovarna hos tv-husen

På TV4, SVT och Nent ligger fokus framåt på att minska klimatpåverkan från innehållsproduktionen, resorna och energianvändningen – bland annat genom att bli bättre på att mäta, effektivisera och gå igenom hela värdekedjan.

Publicerad: 3 februari 2022, 06:36

Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorViaplay GroupSVTTV4

Telias Sara Nordbrand, Nents Lena De Geer och SVT:s Robert Kandell är ansvariga för hållbarhetsfrågorna på tv-husen.

Foto: Pixabay

TV4, SVT och Nent baserar alla sina framtida hållbarhetsmål på SBT, Science Based Targets. På Telia är ambitionen att vara klimatneutral år 2030, för SVT:s del inleds under våren ett

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev