Rörligt
Ingen sport – så styr tv-husen om
Publicerad: 2 april 2020, 07:48
”Vi har varit med om finansiellt utmanande tider förr, men aldrig i kombination med att alla sportevenemang ställs in”, säger TV4 Medias vice vd Mathias Berg till Dagens Media.
TV4, Nent och Discovery tvingas styra om både innehåll och arbetssätt för att täcka upp för all inställd sport. Samtidigt tyngs de av förlorade annonsintäkter som gör att bolagen fryser aktieutdelningar och sjösätter sparpaket. Tv-husen om: ✓ hur de lägger om tablån ✓ strategin för att klara smällen ✓ de förlorade reklampengarna.
Ämnen i artikeln:
AllsvenskanDiscoveryHockey-VMOSFotbolls-EMViaplay GroupPremier LeagueHearTV4CoronavirusetMajoriteten av tv-husens stora sportevenemang har ställts in. Evenemang som i vanliga fall innebär ökade reklamintäkter och möjligheten att locka och binda upp streamingabonnenter.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.