Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

If vill lyfta med "Brottscentralen"

Publicerad: 3 September 2013, 10:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Ikväll är det premiär Aftonbladet TV:s ”Brottscentralen”. Som ensam sponsor hoppas försäkringsbolaget If att varumärket ska lyfta med programmet.


Ämnen i artikeln:

IfAftonbladet

”Brottscentralen” är en utmanare till TV3:s ”Efterlyst”. Tillsammans med programledarna Lennart Ekdal och Thabo Motsieloa får tittarna följa med live i polisernas arbete med dagsfärska brott.

Hos huvudsponsorn If är man spända inför kvällens premiär.

– Det är en stor och viktig satsning, både för oss och för Aftonbladet. Det är första gången det sänds interaktiv live-tv, säger Caroline Uliana, chef för extern kommunikation på If, till Dagens Media.

Vad vill ni åstadkomma genom sponsringen?

– Vi vill visa vårt engagemang i frågan vardagsbrottslighet, samtidigt som vi når ut med vårt varumärke. If har stor kompetens när det kommer till den typen av försäkringsfall, säger Caroline Uliana.

Hur kommer If synas?

­– Vi har dels experter på plats i studion, men också mer traditionell sponsring med exempelvis billboards.

Sedan nio månader är If även huvudsponsor till Alex Schulman och Sigge Eklunds podcast "Alex & Sigge".

– Vi är ett ungt och innovativt företag, vi ser gärna att vi ligger i framkant när det kommer till samarbetspartners, säger Caroline Uliana, och fortsätter:

– När det kommer till "Alex & Sigge" har mätningar visat att vi är väldigt starka inom deras lyssnarkrets.

Kommer du själv se ”Brottscentralen”?

– Självklart!

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

IfAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.