Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Ica blir huvudsponsor för Melloturnén

Publicerad: 14 september 2021, 06:52

Melodifestivalen sänds i SVT. Nu går Ica in som huvudsponsor till turnén, som arrangeras av Live Nation.

Foto: Stina Stjernkvist/SVT

De kommande tre åren är det Ica som står som huvudpartner till Melodifestivalens turné.


Ämnen i artikeln:

SVTICAMelodifestivalen

Nästa års Melodifestivalturné blir det första med Ica som huvudsponsor. Enligt ett pressmeddelande är syftet med samarbetet att ”addera ännu mera glans till Sveriges i särklass största återkommande turné och mest folkkära evenemang, bland annat genom spännande aktiviteter och prisvärda erbjudanden”. 

Melodifestivalturnén är en av Sveriges största återkommande turnéer. 2019 besöktes turnén av 141 000 personer, varav 61 000 på Friends Arena. Turnén gör sex stopp runt om i Sverige, inklusive den stora finalen i Stockholm. 

Live Nation arrangerar turnén, och som vanligt sänds den i SVT med start i februari 2022.

– Vi är väldigt glada att Ica kliver in som huvudsponsor till Melodifestivalturnén. Tillsammans med Ica når vi publik över hela Sverige och ser till att upplevelsen förstärks före, under och efter turnén, säger Mårten Larsson, kommersiell direktör i Norden på Live Nation, i pressmeddelandet.

2019 var bolag som Coca Cola, Coop, Marabou, Maria Casino och Toyota sponsorer till Melodifestivalturnén.

 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SVTICAMelodifestivalen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News