Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Rörligt

Hur mäter jag köpen i rörligt bäst?

Foto: Janne Næss

DAGENS MEDIA MAGASIN. Investerar du pengar i rörliga kanaler är det viktigt att ta reda på om du får det du förväntar dig. Patrick Wallin på Mediacom och ordförande för


Publicerad 2019-04-16 05:51

Ämnen i artikeln:

Mediacom

Dela artikeln:

Det var enklare förr, åtminstone när det gäller att mäta marknadsföring i rörliga kanaler.

 – För tv finns det en officiell valuta som alla förhåller sig till, så är det inte online. Det finns så mycket skräp i videolådan för digital marknadsföring, säger Patrick Wallin, media & trading director på Mediacom och ordförande i MKRB, mediebranschens kommitté. 

Det är en djungel där ute men i Dagens Medias senaste nummer ger Patrick Wallin sina allra bästa tips för att inte gå vilse. 

Här tecknar du dig för en prenumeration.  

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.