Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Hon tar över Sveriges Annonsörers tv-grupp

Publicerad: 22 september 2010, 13:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Svenska Spels nytillträdda mediechef Beatrice Lindvall har valts till ny ordförande för Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerSvenska Spel

Hon efterträder Stefan Bjurholm, chef för media- och kundkanaler på SAS

Viktiga frågor för kommittén under hösten är integritet i mätmetoder, leveranssäkerhet och att driva utvecklingen av tv framåt. Det skriver Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.

– Det är viktigt att hela tiden ha stabila och opartiska siffror för vad tv-mediet levererar, inte minst nu när vi mäter time shift. Webb-tv har också en bit kvar att gå innan mätmetoderna är lika bra som för tv, så där har vi ett jobb att göra, säger Beatrice Lindvall i pressmeddelandet.

Beatrice Lindvall tillträdde på Svenska Spel innan sommaren. Hon var tidigare nordisk mediechef på Procter & Gamble.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev