Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 22 september 2010, 13:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38
Svenska Spels nytillträdda mediechef Beatrice Lindvall har valts till ny ordförande för Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam.
Hon efterträder Stefan Bjurholm, chef för media- och kundkanaler på SAS
Viktiga frågor för kommittén under hösten är integritet i mätmetoder, leveranssäkerhet och att driva utvecklingen av tv framåt. Det skriver Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.
– Det är viktigt att hela tiden ha stabila och opartiska siffror för vad tv-mediet levererar, inte minst nu när vi mäter time shift. Webb-tv har också en bit kvar att gå innan mätmetoderna är lika bra som för tv, så där har vi ett jobb att göra, säger Beatrice Lindvall i pressmeddelandet.
Beatrice Lindvall tillträdde på Svenska Spel innan sommaren. Hon var tidigare nordisk mediechef på Procter & Gamble.
Kristin Djerf