Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Höjda mediepriser väntar köparna 2022 – plus 12 procent hos Nent radio

Höjda mediepriser väntar köparna 2022 – plus 12 procent hos Nent radio

Mediehusen justerar priserna inför 2022. TV4 både höjer och sänker, medan Nent, JCDecaux, Discovery och Bauer Media höjer bruttopriserna. Clear Channel lämnar priserna oförändrade. ”Vilken prisbild man som kund erbjuds beror helt och hållet på vilka behov man har”, säger Malin Häger, nordisk försäljningsdirektör på TV4 Media.

Publicerad: 2 december 2021, 06:19

Ämnen i artikeln:

TV4NENT GroupJCDecauxClear ChannelBauer Media Group

Claes Kugelberg, Clear Channel, Malin Häger, TV4, och Sara Uddståhl, Nent Group, berättar om mediehusens prisstrategier inför 2022.

Mediemarknaden har under 2021 återhämtat sig efter tappet under förra året. Tillväxten låg i det tredje kvartalet på 23,4 procent jämfört med motsvarande kvartal 2020, enligt IRM. Det innebär att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.