Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Hockeysnacket dominerar

Publicerad: 17 Maj 2013, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:45

Fyra Sverigematcher bidrog till att göra hockey-VM till veckans mest diskuterade tv-händelse i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Like.tvSVTTV4

Enligt Like.tv:s veckomätning av engagemanget för olika tv-program i sociala medier framstod hockey-VM i TV4 som den självklara vinnaren.

– Även förra veckan var det hockey-VM som dominerade tv-snacket och Sveriges fyra matcher toppade listan tillsammans med Uppdrag Granskning, säger Jacob Olsson, ansvarig för Like.tv till Dagens Media.

En nyhet är att Like.tv även börjat utse vinnare dag för dag, baserat på vilken andel av tv-snacket som programmet hade under den aktuella dagen. Exempelvis dominerade hockeysnacket fyra av sju dagar, medan "Let's Dance" utmanade med 52 procent av allt snack under den fredagskvällen.

– TV4 vann veckan med mest sociala sändningen under fem dagar, varav fyra var hockey. Övriga två dagar var det SVT med "Mot alla odds" och "Mästarnas Mästare" som vann sina dagar, säger Jacob Olsson.

MTG och Like.tv:s mätning av diskussionen kring tv-program i de sociala medierna görs varje vecka i samarbete med Lissly.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Like.tvSVTTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.