Rörligt
Här är vinnarna och förlorarna inom audio och tv
Publicerad: 12 december 2022, 06:37
TV4 redovisade 2021 en rekordomsättning: ”Vi har lyckats fånga användarna och samtidigt skapa en produktstruktur som annonsörerna efterfrågat”, säger vd Mathias Berg.
Foto: nopparit
2021 var ett bra år för både streaming och linjär-tv, hyggligt för radio, men idel röda siffror för ljudboksbolagen. Inför lågkonjunkturen omprövas många strategier. Dagens Media har samlat siffrorna och talat med några tunga aktörer om stålbadet som väntar.
LH
Leif Holmkvist
Företagen inom audio- och videobranschen är väldigt olika och svåra att jämföra, från skattefinansierad public service till Nextory eller Acast. Men en slutsats kan man dra – det är de
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.