lördag4 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Här är vinnarna och förlorarna inom audio och tv

Publicerad: 12 december 2022, 06:37

TV4 redovisade 2021 en rekordomsättning: ”Vi har lyckats fånga användarna och samtidigt skapa en produktstruktur som annonsörerna efterfrågat”, säger vd Mathias Berg.

Foto: nopparit

2021 var ett bra år för både streaming och linjär-tv, hyggligt för radio, men idel röda siffror för ljudboksbolagen. Inför lågkonjunkturen omprövas många strategier. Dagens Media har samlat siffrorna och talat med några tunga aktörer om stålbadet som väntar.

Ämnen i artikeln:

Kartläggning: bokslut 2021Toppnyheter förmiddag

LH

Leif Holmkvist


Företagen inom audio- och videobranschen är väldigt olika och svåra att jämföra, från skattefinansierad public service till Nextory eller Acast. Men en slutsats kan man dra – det är de

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev