Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är Viaplays nya logga

Publicerad: 3 November 2014, 06:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:24

Viaplay lanserar den nya varumärkesidentiteten "Everyone Happy". Nästa år lanseras också streamingtjänstens nya reklamkoncept.


Ämnen i artikeln:

MTG

Den nya varumärkesidentiteten lanseras i dag och nästa år är tanken att Viaplay även ska sjösätta ett nytt stort reklamkoncept.

– Viaplay lanserades 2011 och mycket har hänt med produkten sedan dess. Vi tar i dag nästa steg och markerar det visuellt, säger Louise Wachtmeister, varumärkes- och kommunikationschef på MTGx och Viaplay, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

– Den visuella identiteten är det första som möter ögat och vi vill förmedla vår unika position som hela familjens favoritdestination för underhållning. Vi är stolta över vårt ursprung och har därför valt att behålla tydligheten i varumärket, medan färg och typsnitt speglar en ny era av digital underhållning med tillgänglighet, lekfullhet och värme, och som alltid har användaren i fokus för att i alla lägen leverera den mest engagerande, smarta och relevanta upplevelsen för just dig.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

MTG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.