Rörligt
Här är veckans viktigaste medienyheter
Publicerad: 23 april 2021, 12:24
Nent och Mastiff kommenterar hanteringen av övergreppsanklagelserna i ”Paradise Hotel”, TV4 och TV4 Play ska bli ett varumärke och Expressen sjösätter prenumerationserbjudande – men inte på Gotland.
Måndag:
■ Tv-marknaden ritas om – här är utmaningarna och möjligheterna
■ TV4 och TV4 Play ska bli ett varumärke
■ Wordpress sätter varningsflagg på Googles cookieersättare
■ Beatly släpper målgruppsdata öppet
Tisdag:
■ Enkät: 26 journalister om coronaåret och framtiden
■ Nent om övergreppsanklagelserna i Paradise hotel: ”Vi har ett fullt ansvar för att man ska känna sig trygg”
■ Hanif Bali, Alexander Bard och Jan Emanuel Johansson till Bulletin
■ Då släpps Paramount Plus direkt till kunderna
Onsdag:
■ Mastiff om hanteringen: ”Det kan ha varit en felbedömning från vår sida”
■ Utmaning för Uppdrag granskning att hålla diskussionen vid liv under pandemin
■ Thomas Peterssohn och Christer Björkin köper Svensk Bokhandel
■ Joel Pallvik: Fyra obekväma spaningar om idrotten, staten, medierna och sponsorerna
Torsdag:
■ Norr Media gör ny försäljningssatsning: ”Vi vill vara helhetspartner”
■ Amelia Adamo startar podd för äldre målgrupp – och poddskola med Kvartal
■ Minskat rörelseresultat för Nent i första kvartalet – Viaplays baltiska expansion påverkar
■ Nu blir det möjligt att prenumerera på Expressen – men inte på Gotland
Fredag:
■ Ökade intäkter för Telias tv-del under Q1
■ Förundersökning inledd efter misstänkta övergreppen i ”Paradise hotel”
■ Victoria Svanberg omvald som ordförande
■ Linnéa Kihlström: När ska tv-husen sluta exploatera unga människor i reality-tv?
.. och missa inte heller: