Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Här är TV4:s VM-kampanj

Publicerad: 30 maj 2014, 09:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:36

TV4 lockar med fotbollsfest för alla i sin kampanj inför fotbolls-VM.


Kampanjen heter "Vilket lag klappar du för?" och syftet är att visa fotbolls-VM som en fest som alla är välkomna till, säger TV4:s marknadschef Johan Seidefors.

– Oavsett om du är fotbollsfantast eller inte.

Två filmer har gjorts tillsammans med produktionsbolaget Chimney. Båda två bygger på gruppen Panetoz specialskrivna VM-låt "World Clap" som framfördes för första gången i Nyhetsmorgon i veckan, och som lanseras formellt med en livespelning i pausen under söndagens landskamp mot Belgien på Friends Arena.

Den ena filmen vänder sig till de redan inbitna fotbollfansen och innehåller mycket på klipp från tidigare VM-spel.

– Den andra filmen är bredare och handlar om gemenskap och fotbolls-VM som en folkfest, för att locka tittare till sändningarna trots att Sverige inte medverkar, säger Johan Seidefors.

I den filmen medverkar TV4:s VM-profiler Anna Brolin och Olof Lundh.

Filmernas avsändare varierar för att förtydliga att tittaren väljer själv var hen ska ta del av sändningarna från fotbolls-VM – i tv-rutan, i TV4 Play eller i Fotbollskanalens app i mobilen eller surfplattan.

– Kampanjen stöttas av digitala ytor på flera plattformar, bland annat Spotify och givetvis även i våra egna sociala kanaler inför och under VM, säger Johan Seidefors.

Kampanjen börjar på söndag.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp TV4

Jessica Abril, Projektledare

Helen Lindqvist, Sociala Medier-strateg

Martin Nersing, Pressinformatör  

Michaela O’Konnor, Projektassistent

 

Arbetsgrupp Chimney:

Benzon Ekström, regi

Karin Peterson, creative director

Thomas Sellin, kreatör

Ulf Svedlund, copy

Niklas Kimber, producent

Lotta Nygren, produktionsledare

Cecilia Claesson, projektledare

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev