Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är TV4:s nya ledning

Publicerad: 13 April 2016, 07:35
Uppdaterad: 13 April 2016, 08:11

Mathias Berg, operativ chef för TV4.

Foto: TV4-gruppen

Sex personer kommer att ingå i den nya ledningsgruppen när Bonnier Broadcasting bildar affärsenheten Reklam-tv.


Ämnen i artikeln:

TV4

Som Dagens Media tidigare berättat ska affärsområdet Bonnier Broadcasting hädanefter fungera som moderbolag med uppgift att stötta de två affärsenheterna Reklam-tv (TV4) och Betal-tv (C More).

Ny är det klart med en ny ledningsgrupp för TV4, som leds av operative chefen Mathias Berg.

Förutom Mathias Berg, som även kommer att ta rollen som chef för TV4 Play, så ska den nya ledningsgruppen bestå av Fredrik Arefalk, som får en ny roll som kanalchef för hela TV4-gruppen.

Försäljningsdirektören Malin Häger, distributionschefen David Österlund och Carola Lundell, som blir chef för tillväxtaffärer, ingår också i ledningsgruppen.

Dessutom har Jannike Croona Broman rekryterats från Accenture och får en roll som planeringschef.

Läs mer om TV4:s nya ledningsgrupp och strategi i Dagens Media #7, 2016, som kommer ut idag. Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.