Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Här är Toyotas nya film

I april släppte Toyota ett nytt reklammanér i print. Nu är det dags för första tv-kampanjen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Maj 2011, 13:45
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:10

Ämnen i artikeln:

ToyotaSaatchi Saatchi

Manéret är framtaget av Saatchi & Saatchi.

Som Dagens Media tidigare berättat går Toyota efter ett par år av centralt producerad reklam tillbaka till den hemmagjorda och mer otraditionella reklamen. De rationella argument som genomsyrat den centralt framtagna kommunikationen får ge vika, istället fokuserar kommunikationen kring det emotionella.

Temat för reklamfilmen är kvalitet, vilket kommuniceras med hjälp av humor. Men filmen har en allvarlig ansats där vi får se olika Toyota-bilar som har tvingats stanna vid vägkanten.

Filmen har premiär på onsdag 18 maj. Regissör är Tomas Jonsgården.

Arbetsgrupp

Beställare (Toyota Sweden): Tomas von Hedenberg, Marknadschef Tobias Eklund, Reklamchef Stefan Chiu, Projektledare Bärbel Dressler, Produktionsledare Byrå (Saatchi & Saatchi): Tom Hedström, Projektledare Charlotta Tibbelin, Produktionsledare Adam Kerj, Creative Director & Copywriter Per Jaldeborg, Planner Amalia Pitsiava, Copywriter Fredrik Svalstedt, Art Director Jonas Frank, Art Director Produktionsbolag (Flodellfilm): Regissör: Tomas Jonsgården Producent: Magnus Åkerstedt Byråproducent: Markus Ahlm (Colony)

Ämnen i artikeln:

ToyotaSaatchi Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.