Här är Toyotas nya film

I april släppte Toyota ett nytt reklammanér i print. Nu är det dags för första tv-kampanjen.

Manéret är framtaget av Saatchi & Saatchi.

Som Dagens Media tidigare berättat går Toyota efter ett par år av centralt producerad reklam tillbaka till den hemmagjorda och mer otraditionella reklamen. De rationella argument som genomsyrat den centralt framtagna kommunikationen får ge vika, istället fokuserar kommunikationen kring det emotionella.

Temat för reklamfilmen är kvalitet, vilket kommuniceras med hjälp av humor. Men filmen har en allvarlig ansats där vi får se olika Toyota-bilar som har tvingats stanna vid vägkanten.

Filmen har premiär på onsdag 18 maj. Regissör är Tomas Jonsgården.

Arbetsgrupp

Beställare (Toyota Sweden): Tomas von Hedenberg, Marknadschef Tobias Eklund, Reklamchef Stefan Chiu, Projektledare Bärbel Dressler, Produktionsledare Byrå (Saatchi & Saatchi): Tom Hedström, Projektledare Charlotta Tibbelin, Produktionsledare Adam Kerj, Creative Director & Copywriter Per Jaldeborg, Planner Amalia Pitsiava, Copywriter Fredrik Svalstedt, Art Director Jonas Frank, Art Director Produktionsbolag (Flodellfilm): Regissör: Tomas Jonsgården Producent: Magnus Åkerstedt Byråproducent: Markus Ahlm (Colony)

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2011-05-16 13.45Uppdaterad 2015-12-06 15.10

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: