Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Här är tittarsiffrorna för Sverige-Tyskland

Publicerad: 1 Juli 2019, 11:37

Foto: TV4

Nära 1,5 miljon såg matchen linjärt men hur stor publik den fick via C More håller tv-huset hemligt.


Ämnen i artikeln:

TV4C MoreFotbolls-VM

Under lördagen vann Sverige mot Tyskland i fotbolls-VM, vilket innebär att Sverige är klara för semifinal mot Nederländerna på onsdag.

Matchen, som slutade 2-1, sändes med start klockan 18.30 i TV4 och lockade i snitt en publik på 1 470 000 (studiosändningen borträknad), enligt preliminära siffror från MMS.

Ratingen i huvudmålgruppen 15-64 år landande på 12,6 procent och tittartidsandelen på hela 70,1 procent.

Första halvlek hade en publik på 1 225 000, en rating på 10 procent och en tittartidsandel på 68,1 procent.

Under andra halvlek hade en ännu större publik bänkat sig för att se matchen då 1 728 000 såg matchen enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen låg under andra halvlek på höga 15,3 procent och tittartidsandelen på 72 procent. 

Snittet för matchen samt studiosändningen landade i sin tur på 1 029 000. 

Matcherna sänds som bekant både linjärt på TV4 men också via streamingtjänsten C More. Hur tittandet ser ut genom C More är dock oklart då tv-huset inte delar med sig av OTT-siffror.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TV4C MoreFotbolls-VM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.