Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är SVT:s nya vinjett

Publicerad: 16 Augusti 2013, 11:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

En bred färgpalett som ska förmedla gemenskap. Det är huvudingrediensen i SVT:s nya vinjett.


Den nya vinjetten är en vidareutveckling från SVT:s nya grafiska profil som lanserades förra året. De nya vinjetterna går också i höstens tecken.

– Vi har försökt hitta vardagsnära situationer som jag hoppas många kan relatera till på ett bra sätt, säger SVT:s marknadschef Lotta Loosme till Dagens Media.

Vilka känslor vill ni förmedla?

– Gemenskap är en av de känslor som vi vill förmedla

Det kreativa arbetet har gjorts inhouse medan Favela står för produktionen.

Arbetsgrupp:

Marika Lindgren, SVT - Creative director

Mikael Sandberg, Favela - Regissör

Magnus Öhrlund, Favela - Regissör

Martin Grafstöm - Foto

Mattias Holmer, Favela - Exekutiv producent

Svante Larsson, Favela - Producent)

Petra Krigström, Favela - Produktionsledare

Micke Lindell, 72nollsju - AD, grafik

Epidemic - Musik

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.