Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är Scholz & Friends första kampanj för Canal Plus

Publicerad: 21 Mars 2011, 15:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Den 2 april startar Allsvenskan i fotboll men redan ikväll är det premiär för Canal Plus reklamkampanj för en av sina tyngsta rättigheter.


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsCanal PlusTV4-gruppen

Filmen handlar om supportrarnas kärlek till sina lag. Supportrar från utvalda lag berättar om sina fotbollsminnen, vilket varvas med matchbilder från nämnda matcher. Filmen avslutas med uppmaningen, ”Följ ditt hjärta” och på det följer ett abonnemangserbjudande från Canal Plus.

– Det spelas bra fotboll i Allsvenskan men, ja det finns inga Messis där om man säger som så. Canal Plus har andra rättigheter där teknisk elegans är i fokus men vad gäller Allsvenskan har vi satt fansens kärlek till sina lag i centrum, säger Johan Welander, projektledare på Scholz & Friends.

Filmen vänder sig inte till de mest inbitna fansen, de bedöms hitta till Canal Plus ändå. En annan fördel med reklammanéret, som Johan Welander ser det, är att det fyller också Canal Plus varumärke med värde.

– Visst hade vi kunnat visa snabba klipp på mål och dribblingar men genom att flytta tonvikten till fansen och deras upplevelser säger vi samtidigt att Canal Plus förstår vad det handlar om.

Kampanjen drar igång i dag och rullar under tre veckor. Utöver tv kommer den också att gå online och utomhus.

Arbetsgrupp Scholz & Friends:

Johan Welander, projektledare

Arvid Svanvik, cd

Tobias Grönberg, copy

Johan Phil, ad

Johan Ekelund, produktionsledare

Produktionsbolag: It´s Showtime Regi: Mikael Abbhagen och Fredrik Tjernström Producent: Peter Sarhammar

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.