Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Här är MTR Express "aggressiva reklam"

Publicerad: 15 Oktober 2015, 04:07
Uppdaterad: 17 Maj 2016, 07:11

Marknadschefen berättar hur MTR Express ska krossa SJ:s monopol.


Ämnen i artikeln:

MTR Express

Sedan trafikstarten i mars i år har MTR Express satsat mycket på marknadsföring. De har bland annat fört kampanjen "Arena Domination" där tågföretaget bokstavligt talat tog över alla reklamytor på centralstationerna i Stockholm och Göteborg.

Och som Dagens Media tidigare skrivit om kuppade MTR Express även mot SJ genom att locka SJ:s kunder att åka gratis med MTR Express.

– När man ska bryta ett monopol som varit så starkt så länge är det viktigt att man arbetar med en aggressiv marknadsföring. Man ska synas överallt och tänka på allting. Och framförallt kanske: satsa stenhårt digitalt, säger MTR:s marknads-och försäljningschef Per Nasfi till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Vi har även arbetat med ett flertal framgångsrika pr-event såsom en livespelning av Orup ombord, och vi hade med Alex Schulman och Sigge Eklund som läste ur sina böcker i samband med bokmässan. Det gäller att satsa på alla olika fronter.

Och idag lanseras en reklamfilm på TV4, där ett nytt erbjudande ska locka kunderna.

– Det är en väldigt aggressiv reklam där vi ger ett erbjudande till våra kunder som de inte kan motstå.

Hur har det gått sedan lanseringen?

– Det går som tåget, bokstavligt talat. Vi kan inte visa upp några siffror ännu men vi tycker att det går väldigt bra. Det har visat sig vara ett mycket populärt erbjudande som verkligen överträffat våra förväntningar, både i antalet personer som valt att prova oss och i det positiva bemötande vi fått från SJ-resenärerna.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MTR Express

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.