Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Här är MTG:s kampanj för TV10

Publicerad: 18 Augusti 2010, 08:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:42

Om tre veckor är det premiär för MTG:s nya kanal. Nu laddar tv-huset med reklam som ska få tittarna att ratta in den nya fritv-kanalen.


Ämnen i artikeln:

Manfred AronssonMTG TVTV10PHDJung von Matt

Den 7 september startar TV10, MTG:s nya frittv-kanal. Hälften av tablån ska fyllas med sport och den andra hälften med manligt orienterade faktaprogram. Målgruppen är män 25-59 år.

– Kombinationen sport och fakta är unik. Med TV10 stärker och renodlar vi vår kanalportfölj och ökar vår totala räckvidd där vi har störst potential, bland medelålders män. TV10 är ett viktigt steg i vår ambition att bli Sveriges största tv-hus. ZTV var för klent, säger Manfred Aronsson, vd för MTG Sverige.

Reklamen för TV10 går främst i MTG:s egna kanaler, men även utomhus, i radio och breda sportmagasin. Det blir också banners på sportsajter och för svenska besökare på större ligasajter. Imorgon lanseras TV10:s sajt, som framför allt ska hjälpa tittarna att ratta in kanalen.

Jung von Matt är reklambyrå och PHD står för mediestrategin.

Läs mer om strategin bakom TV10 och konkurrenternas motdrag i Dagens Media Plus. Länkar till artiklarna finner du till höger.

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.