Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är MTG:s hösttablå

Publicerad: 26 April 2012, 13:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:24

MTG TV:s flaggskepp TV3 är i gungning. Här är tablån som ska vända kanalens negativa trend.


Som Dagens Media tidigare berättat har MTG TV en rad nya program i höst, bland andra "Superstars Celeb", ett svenskt "Project Runway" samt "Min stora lata familj", där brottaren Martin Lidberg ska få svenska familjer att leva ett mer hälsosamt liv.

I dag presenterade MTG TV fler nyheter. Ett av dem är "Danspalatset Playa del Sol".

"Tänk dig en fritidsgård för ungdomar med extra allt. Tänk dig Stockholmsveckan i Visby. Håll den tanken och förflytta den sedan till Gran Canaria och byt ut ungdomarna mot pensionärer. Där har du Danspalatset Playa del Sol", skriver MTG om programmet i sin presentation.

TV3 ska också visa "Göta Kanal", där tittarna får följa turister och de som arbetar på båtarna och attraktionerna kring vad MTG kallar "denna autobahn genom Sommarsverige".

Andra nyheter i TV3 är formaten "69 saker du vill veta om sex", "Småstadsdrottningar", "Kontaktannonsen", och "Patrik mot världen". I den senare möter den tidigare höjdhopparen Patrik Sjöberg andra idrottsstjärnor.

Tablån ska också innehålla långkörare som "Efterlyst" och "Lyxfällan", samt återvändare som "Svenska Hollywoodfruar" och "Pluras Kök".

I TV6 återkommer Erik och Mackans "99 saker att kunna innan man dör" och kanalen gör även en svensk version av tatueringsprogrammet "Ink Master". 

Som Dagens Media tidigare berättat ska Peder Lamm medverka i ett nytt program i TV8, som nu fått namnet "Gömda skatter". Dessutom blir det en ny säsong av "Hustoppen".

MTG TV:s programdirektör Fredrik Lundberg har tidigare sagt till Dagens Media att tv-huset gjort alldeles för många nya program. MTG TV gör nästan 60 program om året, men snittet per format är blott tio episoder.

– Vi har ett långsiktigt mål att få till fler återbeställningar. Det passerar väldigt mycket format, det tar tid och kraft att göra och marknadsföra och tittarna får svårt att känna igen sig, sade Fredrik Lundberg.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.