Rörligt
Här är Melodifestivalens sponsorer 2019
Publicerad: 1 februari 2019, 12:01
Årets programledare är Marika Carlsson, Eric Saade, Kodjo Akolor och Sarah Dawn Finer. Foto: Magnus Ragnvid/SVT.
I morgon går den första deltävlingen i det populära programmet Melodifestivalen av stapeln. Bland huvudsponsorerna återfinns både Coca-cola och Toyota.
Varje år lockar Melodifestivalen miljontals tittare. Den stora publiken gör det attraktivt för sponsorer att synas i rutan och på plats i arenorna.
LÄS MER: Därför sponsrar Coca-cola Melodifestivalen
Årets huvudsponsorer är samma som förra året: Coca-cola, Coop, Elon, Marabou och Toyota. Andra sponsorer som återkommer från tidigare år är Santa Maria, OLW, Kappahl. Som ensam mediepartner står Expressen.
I år tillkommer också Malaco, Ahlgrens bilar, OKQ8 och Maria casino som nya sponsorer. Spelbolaget Maria casino kommer dock inte tillåtas sponsra programmet kommande år eftersom SVT valt att stänga ute spelbolag, vilket Dagens Media tidigare skrivit om.
Exakt vad annonsörerna får betala vill Peter Uksila, marknads- och partnerskapschef på Live nation, inte avslöja.
– Som med alla evenemang och samarbeten på Live nation så kommenterar vi inte på avtal med våra samarbetspartners, säger han till Dagens Media.