Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 20 maj 2020, 07:26
Under coronakrisen har tv-tittandet bland 60–69 åringar ökat med 13 minuter.
Foto: Getty Images
Tittandet på linjär-tv har ökat kraftigt under coronapandemin. Men ökningen sker inte i samtliga målgrupper – och vissa målgrupper fortsätter att lämna linjär-tv. ”Som annonsör behöver man vara medveten om var räckvidden ligger”, säger Amplifis Peter Nilsson.
Dentsu Aegis-byrån Amplifi har tittat på vilka målgrupper som förändrat sitt tittarbeteende i linjär-tv under coronakrisen. TV4-huset får agera exempel, eftersom det är där den stora volymökningen sker.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.