Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Här är målgrupperna som ökar i linjär-tv under coronakrisen

Publicerad: 20 maj 2020, 07:26

Under coronakrisen har tv-tittandet bland 60–69 åringar ökat med 13 minuter.

Foto: Getty Images

Tittandet på linjär-tv har ökat kraftigt under coronapandemin. Men ökningen sker inte i samtliga målgrupper – och vissa målgrupper fortsätter att lämna linjär-tv. ”Som annonsör behöver man vara medveten om var räckvidden ligger”, säger Amplifis Peter Nilsson.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetTV4NENT GroupDiscovery NetworksAmplifiDagens Media Insikt

Dentsu Aegis-byrån Amplifi har tittat på vilka målgrupper som förändrat sitt tittarbeteende i linjär-tv under coronakrisen. TV4-huset får agera exempel, eftersom det är där den stora volymökningen sker.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.