Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är målgrupperna som ökar i linjär-tv under coronakrisen

Publicerad: 20 Maj 2020, 07:26

Under coronakrisen har tv-tittandet bland 60–69 åringar ökat med 13 minuter.

Foto: Getty Images

Tittandet på linjär-tv har ökat kraftigt under coronapandemin. Men ökningen sker inte i samtliga målgrupper – och vissa målgrupper fortsätter att lämna linjär-tv. ”Som annonsör behöver man vara medveten om var räckvidden ligger”, säger Amplifis Peter Nilsson.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktTV4coronavirusetDiscovery NetworksNENT GroupAmplifi

Dentsu Aegis-byrån Amplifi har tittat på vilka målgrupper som förändrat sitt tittarbeteende i linjär-tv under coronakrisen. TV4-huset får agera exempel, eftersom det är där den stora volymökningen sker.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.