Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är Magnus Zaars nya uppdrag

Publicerad: 2 Mars 2015, 14:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Aftonbladets tidigare tv-chef startar konsultverksamhet. Målet är att hjälpa företag med online-tv.


Magnus Zaar har tidigare arbetat som bland annat tv-chef på Aftonbladet. Nu har han slutat för att starta en egen konsultverksamhet där han ska hjälpa företag att gå från text till rörlig bild på internet.

– Det är en förflyttning som i princip alla måste göra. När annonsmarknaden flyttas till online-tv måste både medieföretag och varumärken ha tydligare strategier för hur de ska förhålla sig till det, säger Magnus Zaar till Dagens Media.

Det kan till exempel handla om att förflytta varumärket och att öka distributionen.

– Alla flyttar in online. Konkurrensen är extrem och man får bara en chans att hamna rätt eftersom det är så dyrt att göra en sådan här förflyttning, säger Magnus Zaar.

Ekonomi- och finansnyheterna (EFN) är den första kunden och fler ska komma. Enligt Magnus Zaar ska han jobba mot såväl svenska som internationella kunder.

– Jag börjar arbeta med EFN i dag. Övriga kunder kan jag inte nämna, men det är både varumärken och medieföretag, säger han.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.