Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är Kanal 5:s Sommarspels-kampanj

Publicerad: 22 Augusti 2011, 11:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Sammanbitna atleter med olika plojtillbehör ska sälja in ”Sommarspelen” hos tittarna.


Ämnen i artikeln:

Kanal 5

”Sommarspelen” följer samma mall som Kanal 5:s ”Vinterspelen” som sändes förra vintern. Kända profiler tävlar mot varandra i grenar som har en bit kvar till OS-status. Kampanjen illustrerar detta med bilder av atleter med tillbehör som simfötter och badringar.

– Det ska vara kul, vi vill visa att vår tävling är som alla andra stora idrottstävlingar, men mycket roligare, säger Peter Söderlind, reklamchef på Kanal 5.

Kampanjen är gjord inhouse och ska gå i Kanal 5 och Kanal 9 men också i radio och rikstäckande utomhus. Utomhuskampanjen går upp om två veckor. Radioreklamen ska gå i samtliga SBS radios kanaler och rullar från och med den 5 september.

Arbetsgrupp Kanal 5:

Art director: Robert Fageryd Copywriter: Erik Hagelin Regissör: Victor Zepeda Foto: Carl-Johan Paulin Radioproduktion: Beppo

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Kanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.