Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är Eurosports nya identitet

Publicerad: 31 Mars 2011, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Eurosport lanserar en ny varumärkesprofil. Det blir en uppdaterad logotyp, ny kanalgrafik och en ny ljudprofil.


Ämnen i artikeln:

Eurosport

Det nya manéret sjösätts 5 april. Syftet med förändringen är att tydligare kommunicera Eurosports kärnvärden känslor, live och mångfald.

Sex varumärkesfilmer, som sätter fansen i centrum, har spelats in. De är framtagna av Parisbaserade produktionsbyrån Les Télècreateurs.

Bakom ljudprofilen står Amsterdambyrån Massive Music.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Eurosport

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.